Synology Drive Client

Aplikace Synology Drive Client pro stolní počítače je nástroj pro stolní počítače, který zajišťuje synchronizaci souborů a službu zálohování osobních počítačů z několika klientských počítačů do centralizovaného serveru, služby Synology Drive Server.

Obsah

Než začnete

Upozornění:

Spuštění balíčku Synology Drive Client

Z Centra pro stahování společnosti Synology stáhněte a nainstalujte nástroj Synology Drive Client. Podle pokynů uvedených v této části nakonfigurujte synchronizaci zajišťovanou službou Synology Drive.

Spuštění průvodce nastavením nástroje Synology Drive Client:

  1. V počítači se systémem Windows přejděte do části Start > Všechny programy > Synology Drive Client.
  2. V počítači se systémem macOS přejděte do části Finder > Aplikace > Synology Drive Client.
  3. V počítači se systémem Linux přejděte do části Dash > Aplikace > Synology Drive Client.
  4. Začněte kliknutím na možnost Začít a poté v průvodci vyberte možnost Úloha synchronizace nebo Úloha zálohování.

Konfigurace úloh synchronizace

Vytvořením úloh synchronizace, které budou synchronizovat soubory mezi službou Synology Drive a několika počítači, můžete zlepšit produktivitu a dostupnost souborů.

Vytvoření úlohy synchronizace:

  1. Zadejte IP adresu nebo QuickConnect ID, uživatelské jméno a heslo zařízení Synology NAS. V případě uživatelů domény se přihlaste pomocí názvu domény nebo uživatelského jména. V případě uživatelů LDAP použijte formát „uživatelské jméno@Base_DN“. Připojit se můžete také prostřednictvím protokolu IPv6 nebo služby proxy. Klikněte na možnost Další.
  2. Vyberte možnost Úloha synchronizace a klikněte na možnost Další.
  3. Zkontrolujte cestu místní a vzdálené složky, které chcete synchronizovat. Kliknutím na možnost Změnit můžete pro synchronizaci vybrat jiné složky.
  4. U počítačů se systémem Windows 10 můžete rozhodnout, jestli pomocí možnosti Povolit synchronizaci na vyžádání snížit spotřebu kapacity počítače a režii na serveru. Další informace se nacházejí v těchto nejčastějších dotazech.
  5. Kliknutím na možnost Rozšířené můžete dále upravit následující nastavení synchronizace:
  6. Nastavení uložte kliknutím na možnost Hotovo.

Poznámka:

Přidání nové úlohy synchronizace:

  1. Přejděte do části Úlohy synchronizace a klikněte na možnost Vytvořit.
  2. Vyberte připojený server nebo se připojte k novému serveru, na kterém chcete novou úlohu vytvořit, a klikněte na možnost Další.
  3. Rozhodněte, jestli synchronizovat složku My Drive nebo složku týmu.
  4. Vyberte místní složku a vzdálenou složku, které chcete synchronizovat, a nakonfigurujte Rozšířená nastavení.
  5. U počítačů se systémem Windows 10 můžete rozhodnout, jestli pomocí možnosti Povolit synchronizaci na vyžádání snížit spotřebu kapacity počítače a režii na serveru.
  6. Nastavení dokončíte kliknutím na možnost Hotovo.

Poznámka:

Odstranění úlohy synchronizace:

  1. Na stránce Úlohy synchronizace vyberte připojení, které chcete odpojit.
  2. Klikněte na možnost Odstranit.

Správa úloh synchronizace

Správu úloh synchronizace je možné provádět pomocí tlačítek v dolní části hlavní stránky.

Správa úloh synchronizace:

  1. Vyberte úlohu synchronizace, kterou chcete spravovat.
  2. Kliknutím na možnost Pozastavit, Obnovit nebo Odstranit úlohu pozastavíte, obnovíte nebo odstraníte.
  3. Ve složce synchronizace můžete kliknout pravým tlačítkem na libovolnou podsložku, vybrat možnost Synology Drive a kliknout na možnost Zastavit synchronizaci této složky nebo Pokračovat v synchronizaci této složky.

Poznámka:

Změna pravidel synchronizace:

  1. Vyberte úlohu synchronizace, kterou chcete spravovat, a klikněte na možnost Pravidla synchronizace.
  2. Pravidla synchronizace můžete překonfigurovat na kartách Složka, Filtr souborů a Režim synchronizace.

Synchronizace a správa souborů

Po nastavení aplikace Synology Drive Client na všech počítačích můžete začít synchronizovat soubory s připojeným zařízením Synology NAS a dalšími počítači.

Přístup k souborům získáte některým z následujících způsobů:

Synchronizaci souborů provedete kterýmkoli z následujících způsobů:

Pokud chcete proces synchronizace pozastavit nebo obnovit, klikněte na ikonu aplikace na hlavním panelu na počítači a vyberte možnost Pozastavit nebo Pokračovat.

Povolení synchronizace Sdíleno se mnou:

  1. Pokud chcete povolit synchronizaci Sdíleno se mnou, vyberte úlohu synchronizace a klikněte na možnost Upravit připojení. Na kartě Sdíleno se mnou zaškrtněte povolení synchronizace Sdíleno se mnou. Kliknutím na možnost Změnit změňte umístění složky, kam se mají ukládat soubory sdílené se mnou.
  2. Můžete také kliknout na ikonu nástroje Synology Drive Client na hlavním panelu, přejít do části Upozornění, kliknout na sdílenou položku a kliknout na možnost Synchronizovat tuto položku.

Poznámka:

Pravidla úlohy synchronizace:

Stažení předchozí verze synchronizovaného souboru:

  1. Klikněte pravým tlačítkem myši na soubor a vyberte možnost Synology Drive > Procházet předchozí verze.
  2. Vyhledejte verzi, kterou chcete stáhnout, a klikněte na ikonu Stáhnout.
  3. Zadejte název souboru a vyberte cílové umístění, kam se má soubor uložit.

Vytvoření odkazu sdílení souboru:

  1. Klikněte pravým tlačítkem myši na soubor, který chcete sdílet, a poté vyberte možnost Synology Drive > Získat odkaz.
  2. Pokud máte pro danou položku oprávnění Správce, můžete přizpůsobit oprávnění ke sdílení odkazu nebo konkrétní uživatele systému DSM. Nastavení dokončete kliknutím na možnost Použít. Odkaz se zkopíruje do schránky.

Vysvětlení stavu souboru

Překryvné ikony

Překryvné ikony se zobrazují v levém dolním rohu souborů nebo složek v místní složce Synology Drive a označují jejich stav. Pokud nechcete, aby se zobrazovaly, můžete zrušit zaškrtnutí políčka Zobrazit překryvnou ikonu stavu souboru v části Globální nastavení > Zobrazit.

Ikona Popis
Tato ikona označuje, že soubor nebo složka byly úspěšně synchronizovány a jsou aktuální, případně že ještě nebyly zpracovány.
Tato ikona označuje, že soubor či složka byly odfiltrovány a nebyly synchronizovány. Možné příčiny: výchozí filtr systému, filtr pravidel synchronizace, nastavení profilu serveru nebo oprávnění ACL. Pokud nechcete, aby se tato ikona zobrazovala, můžete zrušit zaškrtnutí políčka Zobrazit překryvné ikony pro nesynchronizované soubory v části Globální nastavení > Zobrazit.
Tato ikona označuje právě probíhající synchronizaci.
Tato ikona označuje, že pro synchronizovaný soubor nebo složku máte oprávnění jen ke čtení.

Indikátor stavu úloh Synchronizace na vyžádání

Následující ikony označují aktuální stav synchronizace úloh se zapnutou funkcí Synchronizace na vyžádání.

Ikona Popis
Tato ikona označuje, že soubor nebo složka je k dispozici online a nezabírá kapacitu disku. Můžete ho otevřít a stáhnout místní kopii do počítače nebo můžete na soubor kliknout pravým tlačítkem a výběrem možnosti Synology Drive > Trvale připnout místní kopii zachovat místní kopii.
Tato ikona označuje, že soubor nebo složka byly staženy do místního počítače a lze si je prohlížet offline. Můžete na soubor kliknout pravým tlačítkem a výběrem možnosti Synology Drive > Uvolnit místo ručně odstranit místní soubor a uvolnit místo. Pokud ale na disku počítače dochází místo, tyto místní kopie se automaticky odstraní, aby uvolnily místo. Ikony se změní na ikonu cloudu a soubory a tyto složky budou i nadále dostupné online.
Tato ikona označuje, že soubor byl trvale připnut k místnímu počítači a lze si ho prohlížet offline. Pokud na disku počítače dochází místo, tyto trvale připnuté kopie se automaticky neodstraní, aby uvolnily místo.

Konfigurace úloh zálohování

Můžete vytvářet úlohy zálohování, které budou do serveru Synology Drive Server zálohovat soubory z více klientských počítačů a data tak chránit.

Vytvoření úlohy zálohování:

  1. Zadejte IP adresu nebo QuickConnect ID, uživatelské jméno a heslo zařízení Synology NAS. V případě uživatelů domény se přihlaste pomocí názvu domény nebo uživatelského jména. V případě uživatelů LDAP použijte formát „uživatelské jméno@Base_DN“. Připojit se můžete také prostřednictvím protokolu IPv6 nebo služby proxy. Klikněte na možnost Další.
  2. Vyberte možnost Úloha zálohování a klikněte na možnost Další.
  3. Vyberte místní složky, které chcete zálohovat.
  4. Po konfiguraci nastavení zálohování a cest složky zdroje a cíle klikněte na možnost Další.
  5. Vyberte režim zálohování pro úlohu zálohování a klikněte na možnost Další.
  6. Zkontrolujte shrnutí nastavení zálohování a kliknutím na možnost Hotovo dokončete nastavení.

Poznámka:

Pravidla úlohy zálohování:

Správa úloh zálohování

Dvojitým kliknutím na ikonu aplikace Synology Drive Client na hlavním panelu aplikaci spusťte a přejděte na stránku Úloha zálohování, kde můžete úlohy zálohování spravovat.

Správa zálohování:

  1. Kliknutím na možnost Pozastavit můžete spuštěnou nebo naplánovanou úlohu zálohování pozastavit.
  2. Kliknutím na možnost Pokračovat v zálohování opět pokračujete.

Změna složky, kterou chcete zálohovat:

  1. Klikněte na možnost Nastavení zálohování > Zdroj zálohy.
  2. Zaškrtněte složky, které chcete zálohovat, a zrušte zaškrtnutí těch, které zálohovat nechcete.
  3. Nastavení uložíte kliknutím na možnost Použít.

Změna pravidel zálohování:

  1. Klikněte na možnost Nastavení zálohování > Zdroj zálohy.
  2. Klikněte na možnost Pravidla zálohování a proveďte změny nastavení.
  3. Nastavení uložíte kliknutím na možnost Použít.

Změna režimu zálohování:

  1. Klikněte na možnost Nastavení zálohování > Režim zálohování.
  2. Proveďte změny nastavení.
  3. Nastavení uložíte kliknutím na možnost Použít.

Úprava připojení úlohy zálohování:

  1. Klikněte na možnost Nastavení zálohování > Připojení.
  2. Proveďte změny v připojení k serveru nebo uživatelského jména a hesla.
  3. Nastavení uložíte kliknutím na možnost Použít.

Poznámka:

Odstranění úlohy zálohování:

  1. Klikněte na možnost Nastavení zálohování > Připojení.
  2. Kliknutím na tlačítko Zrušit propojení úlohu odstraníte.

Poznámka:

Bezpracné zálohování souborů

Chcete-soubory li zálohovat automaticky, postupujte jedním z následujících způsobů:

Poznámka:

Správa zálohovaných souborů a historických verzí

Služba Synology Drive ukládá historické verze všech upravených souborů podle nastavení v Konzoli správce služby Synology Drive. Pokaždé, když provedete změnu souboru, vytvoří se záložní verze pro případ, že jste se zmýlili nebo si přejete vrátit ke starší verzi souboru. Dvojitým kliknutím na ikonu aplikace Synology Drive Client na hlavním panelu klientského počítače aplikaci spusťte a přejděte na stránku Úloha zálohování. Zde můžete procházet historické verze zálohovaných dat a obnovit soubory z určitého časového bodu.

Stažení předchozích verzí zálohovaného souboru:

  1. Kliknutím na možnost Obnovit otevřete okno Obnovit.
  2. Historii souborů si můžete prohlížet výběrem určitého data a času v rozevírací nabídce Čas.
  3. Vyberte soubor, který chcete stáhnout, a poté klikněte na možnost Stáhnout.
  4. Kliknutím na možnost Procházet předchozí verze můžete zobrazit všechny historické verze souboru najednou a následným kliknutím na možnost Stáhnout můžete vybranou verzi stáhnout.

Obnovení zálohovaného souboru nebo složky k určitému okamžiku:

  1. Kliknutím na možnost Obnovit otevřete okno Obnovit.
  2. Historii souborů si můžete prohlížet výběrem určitého data a času v rozevírací nabídce Čas.
  3. Vyberte soubor, který chcete obnovit, a poté klikněte na možnost Obnovit. Soubor se obnoví do svého adresáře v počítači.

Stažení nebo obnovení odstraněného souboru nebo složky:

  1. Kliknutím na možnost Obnovit otevřete okno Obnovit.
  2. Zaškrtněte políčko vedle možnosti Zobrazit odstraněné soubory. Po výběru této možnosti se v okně pro výběr souboru zobrazí všechny odstraněné soubory.
  3. Odstraněný soubor nebo složku můžete stáhnout nebo obnovit pomocí stejného postupu jako běžné soubory.

Kontrola průběhu stahování nebo obnovení:

  1. Kliknutím na možnost Obnovit otevřete okno Obnovit.
  2. Kliknutím na ikonu úlohy vpravo nahoře otevřete seznam úloh.
  3. V seznamu úloh se zobrazí průběh úloh stahování i obnovení.

Poznámka:

Přístup k zálohovaným souborům na zařízení Synology NAS získáte některým z následujících způsobů:

  1. Pomocí svých přihlašovacích údajů se přihlaste do webového portálu služby Synology Drive a na levém panelu klikněte na možnost Zálohování počítače.
  2. Sem se uloží soubory zálohované z vašich počítačů.

Poznámka:

Správa a nastavení aplikace

V aplikaci Synology Drive Client můžete provést změny obecných nastavení a prohlížet stav události.

Protokoly

Prohlížení protokolů:

  1. Dvojitým kliknutím na ikonu Synology Drive Client na hlavním panelu spusťte aplikaci.
  2. Přejděte na stránku Protokoly, kde se zobrazí události synchronizace a zálohování.

Upozornění

Zobrazení upozornění:

  1. Dvojitým kliknutím na ikonu Synology Drive Client na hlavním panelu spusťte aplikaci.
  2. Přejděte na stránku Upozornění, kde se zobrazí upozornění na události synchronizace a zálohování.

Globální nastavení

Na stránce Globální nastavení můžete změnit obecná nastavení aplikace, upozornění, zobrazení a serveru proxy.

Úprava nastavení:

  1. Dvakrát klikněte na ikonu Synology Drive Client a přejděte do části Globální nastavení.
  2. Na kartě Obecné je možné upravit následující nastavení:
  3. Nastavení uložíte kliknutím na možnost Použít.

Poznámka:

Úprava nastavení upozornění:

  1. Dvakrát klikněte na ikonu Synology Drive Client a přejděte do části Globální nastavení.
  2. Na kartě Upozornění můžete změnit nastavení možnosti Zobrazit upozornění na plochu pro události souborů.
  3. Nastavení uložíte kliknutím na možnost Použít.

Úprava nastavení zobrazení:

  1. Dvakrát klikněte na ikonu Synology Drive Client a přejděte do části Globální nastavení.
  2. Na kartě Zobrazit můžete upravit následující možnosti:
  3. Nastavení uložíte kliknutím na možnost Použít.

Poznámka:

Konfigurace nastavení serveru proxy:

  1. Dvakrát klikněte na ikonu Synology Drive Client a přejděte do části Globální nastavení.
  2. Chcete-li používat nastavení proxy nabízená operačním systémem, vyberte na kartě Proxy možnost Automatická detekce.
  3. Případně můžete zadat vlastní IP adresu a port serveru proxy.
  4. Všechna nastavení uložíte kliknutím na možnost Použít.

Poznámka:

Povolení šifrování SSL přenosu dat:

Poznámka:

Sledování osobního využití ve složkách týmu:

Odebrání aplikace Synology Drive Client z počítače

Odebrání aplikace Synology Drive Client v systému macOS:

  1. Přejděte k možnosti Finder > Applications (Aplikace) a pravým tlačítkem myši klikněte na aplikaci Synology Drive Client. Potom vyberte možnost Obsah balíčku.
  2. Přejděte do části Contents (Obsah) > SharedSupport (Sdílená podpora).
  3. Zkopírujte položku Remove Synology Drive Client (Odebrat) a vložte ji na plochu.
  4. Dvojitým kliknutím na možnost Remove Synology Drive Client aplikaci Synology Drive pro stolní počítač z počítače se systémem macOS odinstalujete.